Pages



• Sewa iklan RM5 sebulan (size 125x125) + review blog x 1 • KLIK TEMPAH

Wednesday, April 10, 2013

Top 2 Website Yang Paling Bernilai - US vs Malaysia

Assalamualaikum peeps.

Korang dah tahu ke website mana yang paling top aka famous pada bulan ni? Haaa untuk pengetahuan korang, penilaian ni based on nilai website yang dikeluarkan oleh Biz Information Malaysia. Means, lagi bernilai sesebuah website tu lagi cerah la masa depan diorang untuk menduduki carta teratas. Sebenarnya Huda saja-saja je testing dan result ni tidak berkaitan dengan yang hidup atau yang mati ye. Hahaha. Let's check it...

1. Google - www.google.com
Dengan nilai RM3.38 billion membolehkan Google menduduki tempat pertama di Dunia khususnya di US. Berbeza dengan di Malaysia, Google hanya mampu menduduki tempat ke-3. Tak dapat dinafikan lagi Google antara website pencarian yang agak famous berbanding website pencarian yang lain seperti Yahoo, Bing, Ask dll. 


2. Facebook - www.facebook.com


Tempat ke-2 pula jatuh kepada Facebook. Nampak gaya Facebook di US kena bekerja keras untuk berada di atas Google. Website Facebook cuma bernilai RM2.85 billion. Agak ketara jugak perbezaan dengan Google. Manakala di Malaysia, Facebook menduduki tempat pertama. Wooo...itu tandanya orang Malaysia memang suka sangat berfacebook. Lalalala.


Kalau tak silap nilai website ni akan berubah-ubah ikut kekerapan korang menggunakan website di atas. :)

Xoxo Huda


0 comments:

Post a Comment

awk komen saya sayang awk lebey...wee

Copyright by SaraHuda 2014. Powered by Blogger.
 
COPYRIGHT@SARAHUDA 2014